SAMOLOT – TARYFY I ZNIŻKI

Taryfa normalna jest najdroższa – bilety w tej taryfie są ważne sprzez cały rok licząc od daty rozpoczęcia podróży I są biłetaml typu otwartego (operą, tzn. datę powrotu można zmieniać dowolnie bez żadnej dopłaty.

O 25-30% taósze są bilety wycieczkowe, mają one jednak pewne ograniczenia dotyczące terminu powrotu – może on nastąpić najwcześniej w najbliższą niedzielę pa przylocie. Czas pobytu określa ważność biletu (maksymalnie 3 miesiące), a rezerwacje można zmieniać bez dodatkowych opłat.

Jeszcze tańsze, o około 50% od taryfy normalnej, są bilety specjalne typu PEX i APEX. Kupując bilet typu PEX trzeba określić dokładne daty odlotu i przylotu, a ich zmiana wiąże się z dużymi dopłatami. Wracać można najwcześniej w pierwszą niedzielę po przylocie. W przypadku taryfy APEX do tych warunków dochodzą kolejne obostrzenia: rezerwacja nie może być dokonana później niż 7 dni przed odiotem, a bilet trzeba wykupić do 3 dni (jeżeli zarezerwowałeś bilet na 10 lub więcej dni przed odlotem) bądź wciągu 24 godzin (gdy rezerwacja nastąpiła do 9 dni przed odlotem).

Warto pamiętać o zniżkach, które przysługują poOróżnym w zależności od ich wieku, liczby osób podróżujących razem czy od terminu lotu. 50-procentową zniżkę może otrzymać podróżująca razem rodzina, pod warunkiem, że jeden z jej członków wykupi petnopłatny bilet. Od 25 do 40 % zniżki uzyskać mogą osoby, które ukończyły 60. rok życia. 90-pracentową zniżkę mają niemowlęta, nie zajmujące osobnego miejsca w samolocie, natomiast dzieci w wieku 2-12 lat, w zależności od taryfy i kierunku podróży, mogą uzyskać od 33 do 50 % zniżki. 25-procen- towa zniżka przysługuje w Europie młodzieży od 12 do 25 lat. Podróżni w wieku do 26 lat mogą też skorzystać ze specjał nej taryfy młodzieżowej: roczny bilet otwarty w tej taryfie kosztuje tyle samo, co bilet typu Apex, czyli o 60 % mniej od normalnego. Rezerwacja i wykupienie biletu musi jednak nastąpić nie wcześniej niż 7 dni przed odlotem, co na wielu popularnych trasach jest często niemożliwe z powodu braku miejsc.

Pasażerowie, którzy często korzystają z usług danej linii lotniczej, jako stali klienci mogą być traktowani w sposób szczególny, i korzystać z systemu premii I nagród. Każdy lot premiowany jest określoną liczbą punktów, a ich odpowled nia suma upoważnia do otrzymania bezpłatnego biletu. Liczne przywileje daje również karta stałego klienta – uprawnia m.in. do pierwszeństwa w rezerwacji biletów, zapewnia zniżki w hotelach współpracujących z danymi liniami lotniczymi.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>